Gepost: 31-01-2017 15:11
ronn4
Directeur
Ron's Autoservice
Universeel
Lid sinds: 05-08-2011
45 bijdragen
Goedemiddag,
Wij hebben hier een peugeot 308 van de 10e maand 2008.
Bij deze auto was de koppakking lek/cilinderkop krom.
De cilinderkop is gevlakt en er is een nieuwe pakking geplaatst.
Na het starten liep de auto 10 minuten zonder problemen/foutcodes.
Vlak daarna begon de auto stationair te stoten / zagen, tevens begon de auto enorm te stinken naar onverbrande benzine uit de uitlaat. Er is te weinig vermogen beschikbaar als je met de auto rijd.
We hebben de auto bij een peugeot dealer laten uitlezen, hierbij kwamen de volgende foutcodes naar boven:
P2178 --> de ecu heeft een update gekregen voor dit probleem, geen resultaat.
P1014
P1007.
We hebben de compressie gemeten, die is op alle 4 cilinders in orde. Tevens hebben we de as van de kleplichthoogte versteller gecontroleerd, deze lijkt in orde. Met testcomputer kunnen we hem bedienen.
Ook hebben we alle parameters gereset met koude motor.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt! Ron's Autoservice
Gemeten
Compressie / foutcodes
Uitgelezen met
Delphi en origineel peugeot
Foutcodes
p2178 p1014 P1007
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken