Gepost: 01-03-2017 09:58
Wveld
Chef werkplaats
Universeel
Lid sinds: 27-01-2016
8 bijdragen
Geeft een melding op display: Mogelijk roetfilter dicht. (kan hem ook niet regenereren word dan onderbroken)
1e keer Storingen:
Motor:
P1434 additiefpomp, functionerings-storing.
P1435 additiefpomp, CAN-communicatie gestoord.
P050B Starter aansturing, aanstuurtijd te lang.
P1445 Additieven systeem, additiefhoeveelheid te groot.
Additieve tankt heeft 3 draden: 12V, massa, Communicatie. Deze alle drie met scoop na gemeten en zijn allemaal goed. Ook een mooi communicatie signaal.
Dus heb het additieve tankje vervangen. En gevuld. (zit pomp en "module" bij in)
Probleem bleef toen nog. Communicatie draad na gemeten op weerstand naar de BSI1 (centraal elektronica). Was ook gewoon goed.
Toen weer uitgelezen:
Motor: P1445 additieve systeem, additief hoeveelheid te groot.
Centraal elektronica ZE3,0: 303 configuratie, foutief. EB3 Additievepomp, fout herkend.
Diesel additievfpomp 1.0: U3EB0 Transportpomp additief, signaal sporadisch te laag.
Toen beetje vloeistof uit tankje gehaald dacht misschien zit die dan te vol. Maar veranderde niks. Heb ook gekeken naar de confuguraties gekeken maar zag er geen vreemde dingen in staan.
Ik verdenk nu de BSI1 van de boos doener (centraal elektronica interieur). Heb de centale elektronica's onder de motor kap al vaak vervangen bij de PSA auto's. Maar weet niet of die in de auto ook vaak kapot gaan.
Komt iemand dit bekend voor?
Gemeten
Zie tekst
Uitgelezen met
Kts 570 Bosch
Foutcodes
Zie tekst
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken