Gepost: 18-11-2023 17:50
BravaCars
Autotechnicus
Brava Cars
Anders/Overig
Lid sinds: 03-02-2020
44 bijdragen
Klant kwam een hele tijd terug binnen omdat het motorlichtje begon te branden en de motor in noodloop ging.
Bij uitlezen kwam ik de fout tegen van te lage branstofdruk. Na de live data te bekijken bleek de HPFP pas na een kleine minuut +-50bar te leveren. De HPFP werd dus vervangen en alle fouten gewist.
Na een testrit kwam er een fout op van de ketting dat gerokken zou zijn. na controle bleek deze inderdaad gerokken te zijn (wat me vreemd lijkt want de wagen heeft slecht 117.000 km en deze werd reeds vervangen op 85.000km bij een andere garage). Nu was ook de fout van de ketting opgelost.
Na een kleine week komt de klant terug met het motorlichtje en fout P1339 misfire cil3 , P1340 misfire cil4 en P1336 cylinder undetermined.
Bougies en bobines vervangen zonder resultaat, compressie op alle cilinders +-11bar.
Vervolgens de injectoren gedemonteerd en laten testen, bij deze bleken er 2 defect te zijn. Nu is alles terug gemonteerd met 2 nieuwe injectoren, maar het probleem blijft helaas aanwezig en is nu zelfs verslecht naar totaal nietmeer starten.
injectoren worden aangestuurd, bobines/bougies geven vonk maar wil nu helemaal nietmeer starten.
wat werd reeds vervangen:
-ketting + variabel tandwiel op de inlaat nok (werd nog eens extra gecontroleerd en timing is correct)
-2 injectoren (andere 2 getest en goedgekeurd)
-4 bougies en bobines
-High Pressure Fuel Pump
Uitgelezen met
Launch
Foutcodes
P1336 combustion misfiring (impact on catalytic converter). Cylinder undetermined
P1339 combustion misfiring (impact on catalytic converter). injector Cylinder No.3
P1340 combustion misfiring (impact on catalytic converter). Injector Cylinder No.4
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken