Gepost: 24-08-2017 12:44
Lid sinds: 09-02-2013
4 bijdragen
Hallo,
Wij hebben hier een Peugeot 308 1.6 VTI Motorcode 5FS staan die ons de nodige hoofdbrekens bezorgd. Auto is ingeruild en bij verkoop klaar maken bleef er telkens storingscode P0300 Vonkoverslag & P0303 Vonkoverslag Cil.3 terugkomen. Koud start de auto iets rauw maar loopt daarna goed. Zodra op circa 80 graden motortemperatuur is gaat de motor in storing. Zodra we de stekker van de Valve Lift motor halen loopt de auto als een zonnetje en geeft deze geen overslag foutcodes. We hebben de volgende dingen gedaan
Bobines en Injectors gewisseld
Bougies vervangen
Veren valve lift onderling gewisseld
Klepstoters onderling gewisseld
VVT Actuatoren verwisseld
Potentiometer van Valve lift gewisseld met andere auto
Klep indrukking vergeleken met endoscoop tijdens actuatortest
Compressietest warm en koud uitgevoerd. Circa 12 bar alle cilinders
Compressietest uitgevoerd bij lopende motor en Valve lift aangesloten. Ongeveer 7 bar compressiedruk op alle cilinders
Cilinderlektest uitgevoerd. Cil 2 & 3 kleine lekkage
Injectorbeeld gecontroleerd met scope. Motor gaat haperen. Injectietijd wordt verlengd en daarna wordt inspuiting uitgeschakeld
Injector 3 doorgelust met injector 2 en motor gaat gelijk weer lopen. Dus ontsteking blijft aanwezig.
Inlaatsysteem gecontroleerd met rookgastester op lekkages. Niet aangetroffen
Distributietiming gecontroleerd
Cilinderkop gedemonteerd en kleppen opnieuw laten slijpen want cilinder 2 & 3 kleine lekkage. Nieuwe klepseals geplaatst
ECU laten controleren op laatste software
Initialisatie procedure geprobeerd uit te voeren zelf met Snap-On tester en bij Peugeot dealer. Maar wordt afgebroken omdat motor onregelmatig gaat lopen
Hebben ook contact gehad met vorige garage waar auto in onderhoud is geweest. Heeft netjes volgens onderhoudsschema zijn beurten gehad en geen rariteiten gehad
Naar onze beleving is alles aanwezig om de motor goed te laten werken, Maar toch gooit deze er Cil. 3 uit zodra de Valve lift is aangesloten
Gemeten
Injector met scope gecontroleerd.
Compressietest, Statisch en met lopende motor
Cilinderlektest
Bobine,bougies,Injector, Klepstoters, VVT Actuatoren onderling gewisseld
Uitgelezen met
Snap-on test
Foutcodes
P0300 P0303
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken