Verhoogd stationair toerental

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
405
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
1997
Brandstof
Benzine
Reacties
2
Bekeken
2390
Gepost: 03-12-2007 14:25
Professional

fennema


Autogarage Fennema
Universeel

Lid sinds: 24-11-2007
7 bijdragen

Deze Peugeot 405 is plotseling slecht stationair gaan lopen (soms halen/zagen, dan weer heel hoog stationair).

Ecu: Sagem 4GJ  met BFZ 1.6 multipoint motor

Storingsgeheugen uitgelezen en tot mijn schrik 14 fouten, deze gewist en gaan proefrijden.

Tijdens de proefrit liep de auto prima, maar een uurtje later nogmaals geprobeerd waarna hij gelijk weer slecht liep.

Uitgelezen en weer (dezelfde) 14 fouten.

Fouten zijn:

048 Lambda-sonde                         signaal foutief  (deze staat er 4x in)
000 Luchttemp.sensor                     onderbreking/plussluiting
003 luchtttemp.sensor                     massasluiting
010 Gasklep-pos.sensor                  onderbreking / plussluiting
012 Gasklep-pos.sensor                  onderbreking / plussluiting
C03 Accuspanning                           te laag
C02 Accuspanning                           te hoog
038 Toerental sensor                       signaal foutief
5F8 Inspuitventielen                         onderbreking/kortsluiting
600 Ontstekingskring                        onderbreking/kortsluiting
400 Relais elektr.brandsofpomp         kortsluiting


Na wissen kan de auto weer korte tijd (enkele tientallen minuten) prima lopen, en plotseling is het dan weer mis waarbij altijd de 14 storingen terug komen.

Aangezien het mij onmogelijk lijkt dat al deze sensoren defect zijn en dan ook nog tegelijk in storing gaan, heb ik de bedrading visueel gecontroleerd en stekkerverbindingen nagekeken op slechte contacten, maar niets gevonden.

iemand enig idee of iets soortgelijks meegemaakt en er de oplossing voor weet?, of weet of er een component of sensor voor al deze storingen kan zorgen, dubbelrelais heb ik reeds uitgewisseld maar was geen oplossing.

Ik heb reeds het bedradingsschema en wil de bedrading van de sensoren naar de ECU doormeten, maar omdat de storingen niet continu aanwezig zijn vrees ik voor de resultaten hiervan. 

Vraag is het mogelijk voor deze storing een oplossing voor ons aan te dragen.

Bijvoorbaat dank

 

Piet Fennema

Edit AMT: Vraag aangepast.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken