Gepost: 03-09-2013 16:40
Lid sinds: 26-07-2012
11 bijdragen
Auto kwam binnen met ABS storing. Na uitlezen bleek de RA sensor kapot. Sensor is vervangen. Een dag later kwam de storing terug. Na controle op de montage van de nieuwe sensor ging de storing naar LA, en even later beide achterste sensoren.
Beide sensoren zijn vervangen, RA dus opnieuw. Storing blijft er permanent, dus niet te wissen in staan; sensor kortsluiting of onderbreking.
Kabelboom volledig gecontroleerd, is in orde.
Hierna hebben we een soort breakout box gemaakt rechtstreeks bij de ABS module. Als we de Achterste sensoren aansluiten op de aansluitingen van de Vóórste sensoren werken de achterste goed .We zien dan bij de meetwaarden gewoon de snelheid van de voorwielen en we meten dan een prima blokspanning met de scoop. Dus zijn de sensoren en kabels achter goed.
Sluiten we dit andersom aan, dus de voorste aan de achterste bij de module dan werken de voorste niet.
Op de voorste sensoren meten we gewoon 12V op aansluiting 1 van de stekker (actieve sensoren). Op de 2 achterste komt geen spanning, rechtstreeks uit de module gemeten.
Je zou dus denken dat de ABS module gewoon kapot is. Maar inmiddels zit de 3e module erin en er veranderd niets! (wel gebruikte) Bovendien is de originele ABS module naar ACtronics gestuurd, daar werd er niets aan gevonden.
Ook in de andere systemen geen aparte storingen en de software is up to date.
Iemand nog een suggestie?
Gemeten
Sensoren, voedingen van module, software, fouten in andere modules, kabelboom, functietest ESP
Uitgelezen met
Bosch KTS en Autodiagnos
Foutcodes
C5325 en C5335
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken