P0100 ontzettend inhouden

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
5008
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2010
Brandstof
Diesel
Reacties
28
Bekeken
991
Gepost: 01-12-2020 15:32
Professional

Mischa91

Directeur / eigenaar
Autotech Groen

Lid sinds: 05-08-2013
494 bijdragen

Auto schiet eigenlijk gelijk in noodloop bij +/- 2700 toeren vanaf de 2e versnelling. Geeft dan P0100 luchtdoorstroom boven maximum. ABS systeem geeft dan C1391 storing in het bereiken van het motorkoppel. En C1396 storing koppelingspedaal signaal

Bij andere garage zijn de volgende onderdelen al vervangen :

Verstuivers (waren niet goed ingeleerd, nu gedaan)

Roetfilter (niet gereset, nu gedaan)

EGR (niet ingeleerd, nu gedaan)

LMM (niet ingeleerd, nu gedaan)

Lambdasonde (stekker niet goed aangesloten, nu wel)

Ze hadden de 2 slangen van de intercooler niet goed aangedraaid. Dus ik had het vermoeden dat ik het probleem was maar helaas. 

Het probleem lijkt zich erger voor te doen bij koude motor dan bij warme motor, als de foutcodes met warme motor worden gewist gaat het wel goed. Hoorde zelf een klein gaatje bij de intercooler dus die gewisseld voor een gebruikt exemplaar maar dat was het probleem niet. 

Op het moment dat de storing zicht voordoet is de zijn de milligrammen van de LMM ongeveer 300mg dan voorschreven. Er zijn geen hoorbare lekkages. Heb alles met de rookmachine gecontroleerd maar zie nergens lekkage. Hij staat met koude motor ook wat te zagen. Turbo druk is goed en ook het vacuum blijft aanwezig op het moment van de storing.

 

Gemeten

Systeem afgeperst Signaaldata gecontroleerd

Foutcodes

P0100 luchtdoorstroom boven maximum C1396 koppelingspedaal signaal C1391 storing in het bereiken van het motorkoppel

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen