Gepost: 25-09-2023 16:58
nico1961
Directeur / eigenaar
E.M. van der Laan & Zn VOF
Universeel
Lid sinds: 23-11-2007
262 bijdragen
Goede middag, ik heb een vraag of iemand dit al eens heeft meegemaakt, kreeg via de ANWB een 508 binnen die brandstof lekte, na onderzoek bleek het uit de aansluiting van de hoge druk leiding van de pomp naar de commonrail te komen, de leiding was afgebroken op de rail net boven de wartel. Leiding besteld, nog wat onderzoek gedaan of er een oorzaak voor het afbreken te vinden was, maar geen duidelijke oorzaak gevonden. Leiding gemonteerd, gezorgd dat hij spelingsvrij gemonteerd zat (om en om op de pomp en rail vastgezet), ontlucht en hij liep weer. Proefrit gemaakt, geen probleem meer en de klant de auto weer meegegeven. Helaas de auto nu weer terug, weer brandstoflekkage op de commonrail aansluiting. Niets kapot of defect, wartel zat nog vast maar lekte er wel langs. Alles weer losgehaald, opnieuw gemonteerd, ontlucht en hij loopt weer zonder lekkage. Alleen zou ik nu wel willen weten waarom hij weer is gaan lekken. Als iemand hier antwoord op heeft hoor ik het graag, met vriendelijke groeten, Nico.
Gemeten
Drukken pomp goed, geen overmatige trilling in motor.
Foutcodes
Geen naar aanleiding van klacht.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken