Distributie timing probleem

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
508
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2013/6
Brandstof
Diesel
Reacties
13
Bekeken
1458
Gepost: 25-05-2017 20:25
Professional

owner

eigenaar
autobedrijf H. Lingeman
Universeel

Lid sinds: 27-09-2014
24 bijdragen

Hallo, wij hebben een peugeot 508 in de werkplaats en de klant is onderweg gestrand.

Nu is het probleem dat de distibutie riem kapot is, er missen tanden van af.

Kleppen beschadigd en tuimelaars kapot boven in de kop, cilinderkop is weg geweest voor revisie. 

Na montage van alle onderdelen, distributie riem op tijd gezet op de originele merk tekens blokkeert de motor! Alles is juist gemonteerd, gebeld met de dealer en gevraagd hoe hun de timing afstellen. Die vertelde mij precies het zelfde als dat ik gedaan heb. Maar toch blokkeert de motor als ik hem zo afstel.

Nu heb ik met meerdere mensen hier over gepraat over dit voorval, en iemand die zei tegen mij ik heb dit ook eens mee gemaakt en toen was de oorzaak dat de hydraulische klepstoters "kapot" waren. Gij zei die hebben zich vol gezogen met olie bij demontage van de kop en hierdoor worden de kleppen in gedrukt en dus de zuigers bij verdraaien van de motor tegen de kleppen aan lopen.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Mvg michel

Uitgelezen met

Snap on

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken