Gepost: 07-02-2016 12:07
peterslot
Directeur / eigenaar
abc auto`s
Universeel
Lid sinds: 01-12-2008
3477 bijdragen
heren ff een rare vraag maar kom er niet helemaal uit
bij deze bipper is heb ik de laatste tijd veel vervangen met name koppeling /startmotor/ dynamo
we beginnen :
koppeling vervangen en schakelde weer als een nieuwe
na een paar dagen niet meer starten en bleek het voorste gedeelte van de startmotor afgebroken te zijn
oorzaak pasbus zat in helemaal in de bak dus niet uitgelijnt
startmotor vervangen en weer helemaal in orde
na een week begint het dynamo lampje te branden
dynamo gedemonteerd en laten reviseren ( versleten koolborstels en vrijloop poelie vervangen )
alle foutcode`s gereset en auto rijdt weer perfect
maar nu komt het :
normaal als je tankt en hij is vol en je druk de reset knop in geeft tie aan 900 km op een volle tank
nu is dat maar 600 km en dan weer 625 en dan weer 550
het varieert constant en er is geen pijl op te trekken
de brandstof meter werkt perfect daar is niks mis mee
nu is mijn vraag leert de ecu zich zelf in zodat hij weer bij een volle tank 900 km aan geeft of moet het ingeleerd worden
het is niet storend maar wel een iets wat er voorheen niet was
accu pool is er natuurlijk een paar keer af geweest
wie kan mij meer info geven betreft dit "probleem "
peugeot dealer kon mij ook geen duidelijke info geven
wat we wel weten is dat de dynamo na 12 seconden spanning gaat leveren op de testbank
dit is normaal volgens het revisie bedrijf en staat ook beschreven
Gemeten
spanning ( 14,4 volt )
bedrading
Uitgelezen met
snap-on solus pro
Foutcodes
geen
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen