Gepost: 22-04-2008 18:44
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Motor gestopt onder het rijden op de snelweg en niet meer aan de praat te krijgen. Volgens klant ging dit samen met geratel?
Storing uitgelezen: tijdelijke storing geen overeenkomst druk.
Weinig ervaring met sofim motor, dus info hierover opgezocht
Meting gegevens belangrijke variabelen 1 en 2 enz. gecontroleerd.....hogedruk veel te laag = ca. 2 bar.
Drukregelaar achter op pomp gaat tijdens starten naar 80%. Losnemen stekker van druksensor op de rail zou noodwaarde op moeten leveren waarop motor aan zou slaan als deze sensor defect zou zijn, maar
Lage druk gedeelte geeft brandstof bij contact aan.
Brandstoffilter vervangen.
Retourmeting op verstuivers/injectors gedaan, maar hier komt helemaal geen brandstof.
Hoge druk leiding achterzijde pomp losgenomen en gestart........weinig brandstof ca. gelijk aan lagedruk.
1ste conclusie: hd pomp defect. Pomp laten testen: conclusie pomp oké.
Pomp weer gemonteerd, maar probleem natuurlijk niet verholpen.
Remmenreiniger in inlaattraject, slaat motor hier wel op aan en blijft lopen tot remmenreiniger verbruikt is, dus distributie van tijd, of krukas,- c.q. nokkenas-sensor lijken in orde.
Het vreemde is dat als je de pomp los van de motor op handkracht draait, de brandstof ca. 5 meter ver spuit!?
Gereviseerde pomp te leen gekregen van bedrijf waar pomp voor controle geweest is.........probleem blijft.
Het lijkt alsof de pomp geen aandrijving krijgt. De ellende is dat tussen distributie en pomp een gedeelte zit met tandwielen voor o.a. aandrijving vacuumpomp.
Vacuum wegtrappen door rempedaal div. keren in te trappen en daarna starten levert wel vacuum op.
Wie helpt ons met een goed idee.......de onze zijn een eind op.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken