Gepost: 21-03-2023 17:17
walterdegroot
Chef werkplaats
de groot
Anders/Overig
Lid sinds: 31-07-2019
12 bijdragen
Auto rijdt normaal prima en brandstofdrukken kloppen(max 1800-1900 bar). Wanneer met auto gereden wordt in 5 met b.v. 94 km/h en je schakeld over naar 6 en geeft gelijk plankgas en houd deze vast dan gaat auto na 5 seconde uitvallen met rood mm lampje en melding stop auto. druk is dan ook 0 bar. hierna contact uit en starten mm lampje word orange en melding laat auto repareren.storing P0087-77 brandstof druk te laag.Bij het plankgas geven moet brandstofdruk oplopen van 1100 naar 1400 bar, maar gemeten druk loopt op van 1000 naar 1100 bar waardoor drukverschil te groot wordt en foutmelding verschijnt. bij normaal rijden ,dus niet ineens plankgas bij laag toerental, kun je uren probleemloos rijden.alle drukken kloppen dan. Heb PDF meegestuurd (sorry beetje onduidelijk)waarbij de laatste drukstijging plankgas in 6 is waarna motor uitvalt.Bovenste grafiek ingestelde waarde door ecu en onderste grafiek gemeten waarde van raildruk.Onderste druk blijft vlak op 1000/1100 bar.drukstijgingen hiervoor kloppen allemaal bij normaal rijden
Gemeten
druk blijft achter bij plankgas in laag toerental.
vervangen opbrengstregelaar op de brandstofpomp.vervangen van raildruksensor. brandstoffilter vervangen. controle van brandstof op vocht en vuil.herprogrameren van motorebe is ook gedaan (delphi cmm-dcm71)
Uitgelezen met
diagbox en multidiag
Foutcodes
P0087-77 druk van hogedrukbrandstofcircuit te laag.richtwaarde kan niet gehaald worden.
Downloads (1)
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen