Gepost: 16-06-2008 09:54
peugeottechnieker
Diagnose monteur
Merkspecialist
Lid sinds: 21-11-2007
430 bijdragen
Heren techneuten,
Er staat in onze werkplaats een J5 Camper met een gebroken nokkenas (in 3 stukken) de distributie riem is nog heel. Nu wil het geval dat wij een jaar geleden op deze auto een ruilcilinderkop gemonteerd hebben om dat de db riem gebroken was en de nokkenas ook op 3 stukken. Nu dus 1 jaar en een paar duizend kilometer verder staan we voor het zelfde probleem. Vorig jaar dachten we dat een gebroken riem de oorzaak was van de gebroken nokkenas. Nu het zelfde weer gebeurt is heb ik daar sterk mijn twijfels over. De riem zat er nu weliswaar nog op maar was een heel eindverprongen. (op de nokkenas ongeveer 270 graden). De krukas is dus 1.5 keer rondgedraait terwijl de nokkenas stilstond. De klant klaagt over een af en toe oplichtend olie lampje in een rechterbocht. Het olie niveau is in orde en de nokkenaslagers zijn niet beschadigt ook geen slijtage sporen op de stoters te zien. De uitsteekhoogte van de zuigers is binnen de tolerantie voor wat betrefd montage dikte koppakking. Het krukastandwiel en nokkenastandwiel zaten nog op de goede plek gespied. Nokkenas zou dus geblokkeerd kunnen hebben maar waarom ??
Wie heeft hier een antwoord op ? Alle info is welkom.Wij staan hier eigenlijk even met onze mond vol tanden.
PT nieker
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken