Gepost: 26-02-2015 19:00
Teake
2e Bedrijfswagen Technicus
DAF
Merkspecialist
Lid sinds: 06-02-2014
35 bijdragen
Auto heeft na Koppelings wissel geen snelheidmeer op Instrumentatiepaneel
Sensor gaat nog wel een stuk, vervangen nog geen signaal.
Wormwiel in bak geinspecteerd = gescheurd (kan dit d.m.v. de lange aandrijf as gebeuren door te veel kracht?
om de bedrading te controleren heb ik een accuboormachine (900RPM) op de sensor gezet, en nog slaat de naald niet uit.
Gaat om een Partner zonder ABS, en niet uitleesbaar instrumentatie paneel
Gemeten
Stekker van de Sensor :
Groen / Geel : Massa
Rood : 12V uit Ecu op bruine stekker Pen B3
Roze : 2V gemeten over Massa
Groen/Geel word T.H.V. Accu bijgevoegd bij een paar andere Groen/Gele kabels (massapunt)
Roze word T.H.V. Accu samengevoegd met nog een paar draden (functie?) Draad nr. 637347 1807
Rood gaat direct naar bruine 48P stekker op ECU, Pen B3 Draad nr. 637347 1907
Volgens de Dealer moest ik bij draaiende Sensor iets op de rode draad kunnen meten, maar wat? V, Ohm ?
kan iemand mij voorzien van een schema en of meetwaarden?
Uitgelezen met
Autocom
Foutcodes
Geen, Instrumentatie is bij deze niet uitleesbaar
Bijgewerkt door teake op 26-02-2015 19:00
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen