Gepost: 18-08-2008 17:15
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Ik ben bezig het motorblok van mijn hobbyhok, een Porsche 944, opnieuw te verpakken, pakkingen, keerringen, o-ringen en de waterpomp en riemen gelijk, maar omdat ik er de motor nu toch uit heb liggen wil ik gelijk de drijfstanglagers mee pakken.
Dat is een klusje dat ik nog nooit voorhanden heb gehad, daarom wil ik hier eens vragen waar ik op moet letten. Ik heb 'm hier geplaatst omdat ik denk dat je bij ieder merk op dezelfde dingen moet letten. Als er specifieke "porsche" aandachtspunten zijn, moeten de moderators het topic maar verplaatsen naar de Porsche afdeling.
Ik weet al dat ik de moeren moet vernieuwen, het aanhaalmoment 75 Nm is, en het werkplaatshandboek heb ik er ook al op nageslagen maar daar mis ik volgensmij een paar bladzijdes uit.
Het belangrijkste punt dat ik wil weten is of de lagerschaaltjes aan de achterkant wel of niet ingeolied moeten worden, en waarom dat dan zo is. Ik kom hierover op het internet weinig tegen, en wat ik tegenkom is tegenstrijdig en niet beargumenteerd. Tevens wil ik dan weten wat voor olie ik het beste kan gebruiken om de schaaltjes aan de voorkant (kruktapzijde) mee in te smeren. Is hier een speciaal product voor in de handel?
Mvg
Chris
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken