CO te hoog, Lambdaregeling start niet

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Porsche
Merk
Porsche
Model
997
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
2008
Brandstof
Benzine
Reacties
13
Bekeken
444
Gepost: 19-06-2024 08:27
Professional

Bobbie010

Lid sinds: 08-03-2015
13 bijdragen

De lambdaregeling wordt niet gestart (Geen closed loop), CO op beide cilinderbanken te hoog, Lambda spanningen alle 4 rond de 0,8V (4x sprongsonde). Er is één storing aanwezig mbt secundaire luchtpomp die niet functioneert maar naar mijn mening is deze alleen relevant voor de eerste (koude)fase en zou de lambdaregeling bij voldoende temperatuur gewoon op moeten starten??

Geen klachten over slechte motorloop oid.

Gemeten

Temperatuurwaardes zoals inlaat, omgeving , uitlaatgas e.d. lijken normaal Bijzonderheid is dat LMM waarde bij stationair toerental rond de 20kg/h aangeeft en bij een vergelijkbare auto deze waarde rond de 30kg/h aangeeft . Het uitwisselen van de LMM had hierop geen invloed. de injectietijd was vreemd genoeg in beide gevallen nagenoeg gelijk, ong. 2,4 ms Het afsluiten van de carterventilatie-ingang op de inlaat heeft geeft ook geen resultaat

Uitgelezen met

Autel

Foutcodes

P0418: Secondary-air pump final stage

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken