Gepost: 13-05-2020 09:03
nico01
Bedrijfsleider/diagnosetechicus
Lid sinds: 21-11-2007
589 bijdragen
Bij deze Cayenne S 4.2 V8 diesel heb ik de transferbak gereviseerd. Nieuwe ketting, natte koppeling, lagers en dichtingen zijn vernieuwd. Alles is correct gemonteerd (twee maal gedemonteerd om zeker te zijn...)
Echter nu krijg een een foutcode op de aansturing van de actuator. Je voelt ook dat de wagen in 4WD staat, terwijl dat niet zou mogen. Je voelt het bij het kort overdraaien, de wagen 'wringt' dan. Als de actuator losgekoppeld is doet ie dat niet, dan staat de auto in RWD.
De actuator stuurt de natte koppeling zo aan dat ie in 4WD staat. Aangezien de natte koppeling vervangen is, moet die ingeleerd worden.
Maar hier is het probleem: volgens de locale Porsche specialist is dit niet mogelijk zonder een aantal codes die met een nieuwe transferbak worden geleverd. Die heeft het toch geprobeerd met de codes die op de bak gegraveerd staan , maar probleem is niet opgelost.
Zijn er hier specialisten die raad weten?
De reden voor de transferbakrevisie was een geklop bij vol acceleratie. Er waren geen foutcodes.
Uitgelezen met
Hella Gutmann, Snap On
Foutcodes
000125 PSM activation by AWD control
000110 Torque transmission faulty
000121 Oil life exceeded
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen