Gepost: 21-03-2009 18:05
Lid sinds: 21-03-2009
2 bijdragen
Beste lezer,
een paar dagen geleden wilde ik mijn Porsche 944 2.5 uit 1983 een blokje om nemen, totdat ik merkte dat hij was overleden. Geen hartslag, geen ademhaling, niente. Vandaag mijn complete andere auto om haar accu vandaan gesloopt en uiteindelijk de accu in de Porsche gezet. Ik probeerde de auto te starten, totdat ik verbaasd naar het dashboard keek. Die verrekte sleutel had ik nog niet eens in het sleutelgat aangebracht, of het waarschuwingslampje met het bekende uitroepteken brandde. Verward probeerde ik de auto te starten, maar de voltmeter gaf maar 10 volt aan. Pleurisding. Starten. Nope....
Ik begon toen een vreemde geur te ruiken, iets was duidelijk aan het affikken. De bron zat links naast de bestuurdersstoel onder de handrem. Mijn sigaret had ik duidelijk in de sloot gemikt en nadat de rookontwikkeling steeds erger begon te worden, heb ik de accu weer losgekoppeld.
Met hulp van een buurjongen hebben we de bestuurdersstoel eruit getrokken (hij de stoel, ik de bekleding eruit getrokken) en zagen we dat de rook rechtstreeks van de handremkabel afkomstig was(!). Wat speurwerk later, zagen we dat de rook uit het 'pijpje' kwam, dat rechtstreeks in de carrosserie doorloopt naar achterer. Raar, of wat?!
Ook een elektronische storing neem ik aan, anders heeft het niets met rook te maken. Maar waar the hell zit dat kreng? En wat heeft dat in vredesnaam met de handrem te maken? De achterlichten? Remlichten? Heel dat 'buisje' is heet, dus er moet toch iets niet in de haak zijn?
Als iemand hier meer over weet, hoor ik het graag!
Alvast bedankt en groetjes,
Roland
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken