Na motor wissel fout op raildruksensor

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Clio
Type
Clio II
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004/4
Brandstof
Diesel
Reacties
9
Bekeken
5058
Gepost: 11-02-2014 20:45
Professional

autoserviceleussink

Monteur
Autoservice Leussink
Universeel

Lid sinds: 10-02-2014
20 bijdragen

 Dag collega's,

Er is zaterdag een clio 1.5 dCi bij me binnen gebracht.
Men heeft zelf de motor gewisseld maar krijgt hem niet aan het lopen.

De auto liep alleen op snelstart/remreiniger en rookte gigantisch.

Allereerst de basisvoorwaarden na gekeken of de auto diesel kreeg.

De laptop eraan en kijken na foutcodes en gaf fout over verbranding op cilinder 3.

Na dat ik wat verstuivers heb gewisseld voor een paar die hij nog van de oude motor had.

Als je de auto nu start (op snelstart) loopt de auto op 4 cilinders en lijkt goed te lopen. Als je met de auto rijdt, bokt deze af een toe een keer en er gaan een paar lampjes op het dashboard branden. Je leest dan de volgende fouten uit: - DF raildruk/regelfunctie, onder minimumgrens (intermitterend) - DF120 raildruk sensorcircuit, permanent hoog niveau (intermitterend), DF137 raildruk regelfunctie, druk boven maximum (intermitterend), - DF137 Raildrukregelfunctie, lage debietstroom, boven maximum (permanent)'

De raildruk sensor zit op dat huis waar de 5 brandstofleidingen aanzitten en dit huis is incl. sensor ook vervangen. 

De auto loopt stationair maar valt na een tijdje(1 tot 2 min) uit en is niet zonder start piloot te starten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Uitgelezen met

Autocom

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken