Gepost: 09-08-2012 10:17
Bloemhof
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 22-09-2009
1806 bijdragen
Betreft een Renault Clio met een 1800 motor uit de laguna.
Renault Clio 1.8RSI.
Mei 2011, auto komt binnen met een kapotte startmotor. Relais op startmotor klikt wel in maar verder niets.
Nieuwe startmotor gemonteerd via de grossier merk Bosch.
Mei 2012 startmotor defect. Relais op startmotor klikt weer in, maar doet verder niets. Weer een nieuwe startmotor gemonteerd van Bosch.
Juni 2012 auto wordt 's ochtends gestart, geen probleem, een korte ritje wordt gemaakt (4km) en wordt uitgezet. 30 minuten later weer starten, wil niet meer starten.
Hier in de garage gecontroleerd, Relais slaat in, je hoort de startmotor heel langzaam draaien en stopt dan en er komt veel rook uit de startmotor. De rondsel komt niet naar buiten. Weer een nieuwe gemonteerd van bosch.
Vandaag 9 augustus 2012, auto wordt weer 's ochtends gestart, een kort ritje van 4 km. Uitgezet na een uur weer gestart, weer een kort ritje van 4 km. Een half uur stil gestaan. En wil dan niet meer starten.
Diagnose in de garage. Rondsel van de startmotor gaat heel snel draaien, maar komt niet naar buiten in het vliegwiel. Draait dus loos in de lucht.
4x startmotor kapot in 1.5 jaar tijd lijkt me niet meer in de startmotor te kunnen zitten, of ze reviseren bij Bosch slecht startmotoren.
Een nieuwe valeo is nu besteld. Maar wat kan een oorzaak zijn buiten de startmotor om waarom hij snel defect raakt?
Voordat de startmotor defect raakt, start de auto goed. De startmotor draait snel rond en de motor pakt vlot aan. Geen indicatie dat er wat aan de hand is. Bijvoorbeeld slecht inspuitmoment waardoor de startmotor een terugslag krijgt.
De accu is afgelopen winter vervangen.
Bedankt voor het meedenken.
Uitgelezen met
niet uitgelezen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken