Gepost: 02-02-2021 14:46
Marsraij
After sales manager
DiagPro
Anders/Overig
Lid sinds: 25-01-2021
8 bijdragen
Vanwege andere FC (P0345) zijn reeds vervangen 2x nokkenas sensor en krukassensor.
Na deze fouten te hebben opgelost, komt plotseling melding op display, Emissiesysteem controleren, uitlezen geeft fout P0170. Heb wel de LTFT waardes uitegelezen uit de freeze frame data, daar is te zien dat de LTFT voor beide banken op - 25 % en hoger uit, de ecu gaat buiten regelbereik om het mengsel armer te maken. Dan gaat de lamp aan, verbruik auto is ook erg hoog.
Ondertussen beide voorste verwarmde O2 sensors en ook de MAF sensor vervangen, Leek even weg te zijn, maar plots komt melding weer terug. Heb nog geen kans gezien om auto binnen te halen om brandstofdruk te meten. Documentatie over het brandstofsysteem van deze auto is erg moeilijk te vinden. Vraag is waarom de ECU probeert de inspuittijd kleiner te maken, want het mensel lijkt continue te rijk te zijn. Een proefrit met een gelijke auto geeft aan dat de LTFT waardes bij deze identieke auto keurig rond de 0 en -5% / +5% pendelen. Iemand nog suggestie wat de fout kan veroorzaken? Bvd Gr MR
Gemeten
Freeze frame report generated by Torque for Android
=========================================================
Vehicle VIN: VF1JK00CB37828832
Vehicle Manufacturer: Unknown
Vehicle Calibration ID: 8200493361
8200598675
Freeze frame information:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Engine Load = 42,745 %
Engine Coolant Temperature = 83 °C
Fuel Trim Bank 1 Short Term = 0 %
Fuel Trim Bank 1 Long Term = -26,562 %
Fuel Trim Bank 2 Short Term = -4,688 %
Fuel Trim Bank 2 Long Term = -25,781 %
Engine RPM = 1.425 rpm
Speed (OBD) = 0 km/h
End of report.
Uitgelezen met
Launch tester
Foutcodes
P0170 (renault foutcode DF470)
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken