Gepost: 27-09-2017 23:01
Billygarage
Directeur / eigenaar
Garage ehv
Anders/Overig
Lid sinds: 26-11-2016
111 bijdragen
Hallo allemaal,
we zitten met het volgende probleem,kangoo 1.5 dci
komt bij ons binnen met slecht lopende motor en veel witte rook.
uiteindelijk van alles getest en toen bleek dat de eerste en derde cilinder niet mee deden,als
je de stekker van de verstuivers loshaalt blijft ie zelfde lopen maar bij de tweede en de vierde valt de motor uit of dan merk je goed verschil.
Ook de compressie van alle vier cilinders in orde
Brandstof filter voor de zekerheid vervangen en de timing gechekt van de d-riem die was perfect maar toch vervangen wegens slijtage aam de riem te zien.
Vervolgens alle injectoren gedemonteerd en weer gemonteerd aan de hogedrukleidingen maar wel aan de buitenkant van de motor zodat we konden zien wat er gebeurt als je de motor start ,en ja inderdaad verstuiver 1 zeikt 2 spuit goed 3 doet helemaal niets en 4 spuit ook goed,
Verstuiver 2 die goed werkt naar 1 verplaatst en het probleem gaat niet mee dus ook die verstuiver zeikt Daar
Nu blijkt dat de Brandstofpompen van deze modellen vaak stuk gaan maar heb de rail druk gemeten en die was binnen de norm namelijk rond de 300 bar gemeten met een gutmannn,de aanwezige foutcode is 4104 cilinderherkennings sensor.
dus dan denk ik dat de pomp ok is omdat de rail druk goed is en vermoed ik de ECU die de verstuivers niet kan aansturen of de bekabeling???
een collega had een ECU liggen met niet helemaal zelfde nummers immo overgezet en ingeleerd maar helaas geen resultaat zelfde probleem.
Ben benieuwd of iemand dit probleem al eerder heeft meegemaakt of misschien suggesties?
Gemeten
Rail druk 300 baR
Uitgelezen meT
Gutmann
Foutcodes
4104
Bijgewerkt door Billygarage op 27-09-2017 23:04
Bijgewerkt door Billygarage op 28-09-2017 01:04
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken