Gepost: 15-11-2017 14:59
Lid sinds: 21-11-2007
188 bijdragen
bij deze auto blijft de egr klep zoemen bij uitgeschakeld contact en hij slaat niet aan.
als je de accu klem losmaakte ging de egr klep uit en pas weer aan na aanzetten van contact.
starte ook langzaam door slechte accu en startmotor.
na betere accu gemonteerd te hebben en een booster erop sloeg de motor aan en ging de egr klep ook uit na stopzeten motor. na het losnemen van de booster was het probleem weer terug na een keer starten. accu klem weer los booster er weer bij. probleem weer weg. een keer starten zonder booster probleem weer terug. het leek of de ecu of de inteligente zekering kast op hol sloeg door te lage spanning.
in overleg een nieuwe startmotor en accu gemonteerd daarmee een keer gestart en daarna helemaal niet meer aanslaan en ook blijft elke keer het hoofd relais aan na het uitschakelen van contact. (en dus de egr klep zoemen)
op aansluiting 1D1 staat netjes 12,5 volt bij contact aan en valt meteen weg bij contact uit. (contact aansluiting vanaf contactslot.
op aansluiting 3F1 stuurdraad van het hoofdrelais naar massa geschakelt bij contact aan (blijft 0,4 volt) om vervolgens ook aan massa te blijven tot je de accu klem losneemt of een stekker van de ecu losneemt.
pen 3G2 en 3H2 krijgen beide netjes accu spanning bij ingeschakeld hoofdrelais
op alle drie de massa draden van de ecu staat 0v bij ingeschakeld kontact.
Uitgelezen met
hella gutman
Foutcodes
geen relevante alleen dat de airco leeg is
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken