Gepost: 12-05-2023 17:44
Lid sinds: 06-03-2015
97 bijdragen
Goedenmiddag,
Hier hebben wij een kangoo 1.5 dci (motorcode K9K-714) de klant heeft de auto goed lopend weggezet thuis en volgende dag weer gepakt. Wil niet meer als rond 2000 toeren maken en rookt heel erg zwart. De motor lijkt te smoren.
Als eerste uitgelezen, geen fouten aanwezig.
Daarna egr gedemonteerd, schoon en werkt na behoren.
Inlaat traject met rookmachine gecontroleerd, grote lekkage gevonden voor de turbo na de luchtmassa meter. Nieuwe inlaat buis gemonteerd en meteen turbowiel gecontroleerd die is goed. Daarna was het zwarte roken over maar is nu wit/blauw en voor de rest niks veranderd. Wat daarna opviel was dat de lucht massameter op 100 bleef staan. Daar een andere opgezet en die meet stationeer nu rond de 265. Maar geen verbetering.
Toen de uitlaat na de tubo losgehaald. Uitlaatzijde turbowiel gecontroleerd die is ook goed. Na het loshalen van de uitlaat ook geen verbetering.
Retour van de injectors gecontroleerd die zijn prima. Geen rare dingen te zien. Brandstof lijkt schoon , geen lucht in de doorzichtige leidingen richting de brandstofpomp. De klant nog gebeld , of hij niet toevalig benzine had getankt . En of de diesel thuis (is een boer , dus een tank thuis ) schoon is en vaak wordt gecheckt.
Als laatste de distributie timing gecontroleerd, die is ook goed .
Heeft iemand nog ideeen of ervaring met zelfde type storing??
Uitgelezen met
niet aanwezig
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken