Gepost: 24-02-2012 21:09
teppermotors
1ste monteur/diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 23-10-2009
14 bijdragen
bij ons is een kangoo binnengekomen met een lekker koppaking. koppakking vervangen. auto heeft perfect gereden een paar dagen en terug gekomen met problemen. we zijn er inmiddels achter dat het er niks mee te maken heeft.
auto loopt zeer onregelmatig, trekt niet en staat te ploffen in de inlaat en smoort
ten eerste uiteraard de reparatie die net gedaan is helemaal gecontroleerd.
distributie staat op tijd
compressie goed
klepspeling goed
inlaat los geweest voor eventueele lekkage en controleerd
hierbij was alles in orde.
uitlaat is los geweest (kat verstop) geen resultaat
bougies zijn nieuwe
bobine's zijn goed
bougie kabels goed
bdp sensor en signaal goed
geen foutcodes
tot zover het onstekings verhaal. alle waarden op parameters zijn ook goed inlaat lucht tepratuur, map sensor, gasklepstand, tempratuur etc
map sensor is gecontroleerd en fuctioneerd goed.
gasklep positie sensor is in orde.
lambda sonde is goed\
op de co kast loopt de auto op een veel te arm mengsel. hij krijgt veel te weinig bezine.
benzine druk gemeten is 3 bar dat is goed. druk regelaar in orde. injectors zijn getest en zijn goed. op het moment dat ik de retour dicht ga houden en de druk naar 6 bar ga verhogen gaat de auto beter lopen. dus hieruit concludeer ik dat de inspuit tijd te kort is. de inspuit tijd bedraagt stationair 3 m/s
Is hier iemand die hier referentie matriaal of ervaring mee heeft. naar mijn mening is de ecu kapot omdat de rest uitgesloten is.
mvg
Gemeten
zie tekst
Uitgelezen met
mega macs
Foutcodes
geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken