Gepost: 03-04-2024 13:22
HTS
Chef werkplaats
Autovakmeester HTS Goirle
Universeel
Lid sinds: 15-02-2016
118 bijdragen
Heren,
Ik heb een Renault Kangoo in de werkplaats met een probleem. als de motor warm is (na een paar min rijden) verliest de auto opeens vermogen zodra er een beetje vermogen gevraagd word. bijv bij het oprijden van een 80kmh weg valt het ineens weg. tijdens dit probleem loopt de motor wel, maar kan je niet rijden of gasgeven. als ik de auto dan uit zet, even wacht en aanzet doet hij het weer perfect voor een aantal kilometers.
Als ik hem uitlees krijg ik DTC019064 (P0190): Benzinedrukregeling, signaal niet plausibel.
De live data v d druk was zover ik weet goed. dus de sensor op de rail vervangen. Het probleem niet opgelost, wel een 2e foutcode erbij DTC008922 (P0089) opname element brandstofdruk signaal niet plausibel.
Na die code gegoogled te hebben en op een frans en een duits forum gevonden te hebben dat mensen dit probleem oplossen door de opvoerpomp te vv de opvoerpomp in de tank vervangen. Dit heeft het ook niet opgelost.
Van een collega autobedrijf heb ik hierna ook een hogedrukpomp kunnen lenen van een kangoo die goed loopt en dit lost het ook niet op.
Ik zou aan de injectoren willen meten of dit iets uitsluit, maar die zitten lastig onder het inlaat spruitstuk. Het spruitstuk heb ik ook los gehad bij het vv van de druksensor. dus is meten met lopende motor eigenlijk niet te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee? wie heeft een goede zoekrichting of tip?
Gemeten
zie tekst
Uitgelezen met
Maxisys elite (autel)
Foutcodes
zie tekst
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken