Gepost: 02-08-2020 22:11
bram123
Piloot
SunExpress
Anders/Overig
Lid sinds: 29-04-2020
2 bijdragen
Beste collega,
In mijn bezit een Renault Laguna 2.0 GT uit 2005.
Probleem met de aircopomp. Pomp vervangen, werkte twee dagen goed en daarna weer kapot. Voor de reparatie nieuwe pomp, condensator, drukschakelaar, filter, droger vervangen, aanzuigleiding en verdampersensor. Inclusief het gehele systeem gespoeld. Pomp (89267), condensator en droger van het merk Nissens gemonteerd.
Auto uitgelezen met Renault Clip, geen foutmeldingen in de ECU of met de airco ECU. Clip zegt: LC036 Aandrijfverhouding: K4M Ph2./Mot F. Bij inlezen geplaatst op F4R(t), maar wordt niet geaccepteerd in de A/C ECU. Waarde blijft op K4M Ph2./Mot F staan. Hoort dit?
Zelfde geldt voor type motor: LC025 Type motor: K4M Ph2/Mot F. Verander ik dit naar F4R(t) wordt dit niet geaccepteerd. Hoort dit?
Bij spoelen van de verdamper is 20 liter spoelvloeistof gebruikt om het schoon te krijgen. Mijn inziens teveel, doorgaans is 3 a 5 liter genoeg.
Systeem schoongeblazen met perslucht en stikstof. Nieuwe onderdelen gemonteerd en 1 uur gevacumeerd. Wederom zelfde probleem, ratelde pomp. Het ratelen wordt erger bij toenemend toerental.
Wat zie ik hier over het hoofd?
Gemeten
Oude olie in de pomp: zwart. Stekker Variable displacement van de pomp: 12V Binnentemperatuursensor is correct, verdampersensor is correct, buitentemperatuur sensor is correct en de zonnesenor werkt naar behoren.
Uitgelezen met
Renault Clip V194
Foutcodes
Geen
Bijgewerkt door bram123 op 02-08-2020 22:16
Downloads (5)
- 95fe9d4d-c46d-41ce-aa1f-7cc7ba62ce36-1.jpg
- img_1377-1.jpg
- img_5942-2.jpg
- img_5971-1.jpg
- img_6080-2.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken