Gepost: 20-01-2011 12:53
depit1
Eigenaar
De Pitstraat Autoservice
Universeel
Lid sinds: 22-11-2007
1570 bijdragen
Hoi,
De auto was rijdend weggezet en daarna wilde hij niet meer aanslaan.
MEETRAPPORT:
RENAULT LAGUNA
SV-NR-57
Klacht: Rijdend geparkeerd motor wil niet meer aanslaan.
GEEN COMMUNICATIE MOGELIJK MET DE INSPUITCOMPUTER.
Alle zekeringen gecontroleerd. Goed
Voeding en massa brandstofpomp/motorregelrelais doorgemeten. Geen massa op brandstofpomp relais met een beetje rommelen keert de massa terug.
Conclusie: Brandstofpomprelais+houder+bedrading vervangen.( FOTO 2)
Nieuw brandstofpomprelais en houder aan de draadboom gesoldeerd met krimpkous en afgeïsoleerd met isolatietape.
Motor loopt weer, maar na 15 min draaien afgeslagen en wederom geen massa op het brandstofpomprelais.
ECU (motormanegementcomputer) ge demonteert en op pen 52 gemeten die naar aansluiting 85 gaat van het brandstofpomprelais gemeten 12.5V i.p.v. massa 0V.
Kabel doorgemeten geen afwijking.
Handmatig alle voedingen en massa’s op de ECU doorgemeten.
Haperende voeding overgangsweerstand in de plus op pen 32.
Bedrading op weerstand gecontroleerd en deze varieert van 0 tot enkel k ohms.
Visuele inspectie gedaan en draadbreuk inwendig in de ECU stekker geconstateerd. (FOTO 1)
Draadbreuk gerepareerd d.m.v. solderen en een krimpkous. (FOTO 3)
Motor 0.5 uur laten draaien en een proefrit gemaakt, het probleem is verholpen.
Een storing die snel opgelost leek, maar dat viel dus even tegen.
Gr,
Marco
Gemeten
Zie boven.
Foutcodes
nvt
Bijgewerkt door depit1 op 20-01-2011 12:54
Downloads (3)
- draadbreuk.jpg
- relais.jpg
- reparatie.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen