Turbo wordt onvoldoende aangestuurd.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Laguna
Type
Laguna II
Uitvoering
-
Bouwjaar
2003/7
Brandstof
Diesel
Reacties
55
Bekeken
7093
Gepost: 05-11-2011 09:51
Professional

Mielmonteur

Diagnosetechnicus

Lid sinds: 08-03-2011
71 bijdragen

Allereerst wil ik de mensen hier bedanken voor de geweldige inzet! Ik heb al vele malen een "oplossing" kunnen vinden, mede dankzij de ervaring van medegebruikers!

 

Maar nu kom ik er helaas zelf niet meer uit...

Probleem:

Wij hebben hier een Renault laguna diesel met de klacht dat er geen vermogen is, de auto komt tijdens het rijden nauwelijks boven de 2000rpm, maar als door het spelen met de koppeling een hoger toerental (2500-2750tpm) gehaald kan worden is het volle vermogen beschikbaar. heb helaas ook geen foutcodes...

Vermeende oorzaak:

Tijdens het accelereren vanaf stationair volgas geven wordt de turbodruk regelklep aangestuurd met een duty cycle van 45-50% dit is te weinig om het vacuum te laten wegvallen, gecontroleerd met een vacuum meter, en de actuator te doen bewegen, hierdoor komt de turbo te weinig op toeren waardoor er onvoldoende druk opgebouwd kan worden,

haal ik de vacuumslang los dan is het probleem weg, maar is de turbo druk niet meer af te regelen, het stangetje voor de schoepverdraaing gaat soepel heen en weer.

Ondertussen vervangen,

  • Turbodruk regelklep + stekker
  • Turbo +\- 2mnd terug
  • Gaspedaal 
  • Druksensor
  • Vacuum slangen
  • Egr klep is Gereinigd en inlaat spruitstuk ziet er schoon uit.

 

Gemeten waardes:

Dutycycle regelklep, (ook met scoop)

 

Vraag:

Heeft er iemand ervaring met of een oplossing voor dit probleem, van welke facctoren is de aansturing van de regelklep afhankelijk, meer als gaspdaalstand(belasting) en Inlaatbuis druk.

De auto staat hier en de klant heeft een leenauto kan dus diverse gegevens doorgeven en metingen verichten.

Enige nadeel wij hebben alleen een vaste KTS kan dus niet rijdend meten, of dit moet lukken in de OBD modus van de Vag-Com, deze heb ik wel op een laptop.

 

Alvast bedankt!

 

Gemeten

Dutycycle regelklep turbodruk.

Uitgelezen met

KTS 550

Foutcodes

geen

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken