Noodloop

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Master
Type
Uitvoering
-
Brandstof
Diesel
Reacties
31
Bekeken
3694
Gepost: 08-04-2013 20:39
Professional

hbr

Lid sinds: 29-01-2011
374 bijdragen

Het is een Renault Mascott 2.8 dci.

Hallo, is er misschien iemand die informatie heeft over de werking van het vacuum gestuurde gedeelte van de turbo?

Deze auto heeft als probleem dat wanneer hij trekken moet de auto in noodloop gaat, uitlezen wil helaas niet met de apparatuur die ik heb, dus maar even op visuele controle gegaan, wat dan op valt is dat er een turbo met variabele schoepen op zit, normaal bij bijvoorbeeld vw of mercedes wordt deze stationair vol aan getrokken, bij deze auto staat er stationair maar heel weinig vacuum op en als je dan gas geeft komt er juist meer vacuum op.
Vacuum voor de elektrische turboregelklep is goed. Duty cycle gemeten met scope, deze is ook kort bij stationair en wordt langer bij meer gas.
Hoort dit zo te werken? Heeft iemand hier meer informatie over?
Bij voorbaat dank.

Gemeten

Vacuum, duty cycle.

Uitgelezen met

Autocom, Launch

Foutcodes

Niet uit te lezen.

Bijgewerkt door hbr op 08-04-2013 20:40
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken