Gepost: 13-09-2017 20:58
sander0313
Eenmansbedrijf
Lid sinds: 09-11-2010
284 bijdragen
LET OP HET BETREFT EEN RENAULT MASCOTT
2001, 2.8diesel 140pk SOFIM 8140-43K
Deze Mascott lijkt prima te rijden, echter als die laag in toeren langdurig moet trekken (heuvel op, wind tegen) schiet die in noodloop.
De codes die steeds weer terugkomen zijn:
5301 brandstofdrukregelklep (onbekend fout-symptoom)
3602 Turbo druktoezicht, te lage druk
Beide codes intermiterend
onlangs het volgende onderzocht:
Turbo:
Turbodruk gemeten, vacuum systeem gecontroleerd en ventiel voor turbo aansturing vervangen. (turbo is 1 jaar oud), Inlaat traject afgeperst en geheel lekvrij bevonden. turbo druksensor vervangen.
Inspuitsysteem:
Opvoerdruk vanuit tank gemeten (2.5bar =ok), drukregelaar achterop hogedrukpomp vervangen. brandstoffilter vervangen en leidingen controleren. Verstuivers laten testen en reviseren. pompdruk onderbelasting controleren, loopt netjes op tot 1350bar. (zodra in noddloop max 1000bar)
Ook nog de draadboom gecontroleerd op kabelbreuk maar niets gevonden.
Ondanks zijn hoge km's lijkt alles naar behoren te functioneren, toch gaat het mis al er langere tijd volle belasting word gevraagd. de vraag is, is de turbo storing gevolg van inspuitproblemen of andersom? ik heb naar mijn mening alles gecontroleerd en goed bevonden.
Iemand nog suggesties?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken