Gepost: 31-01-2006 09:52
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Het betreft een K7M motor met multipoint injectie.
In eerste instantie liep de motor slecht en was het co hoog.
De lambda-sonde sterk vervuild en gaf constand rijk aan.
Ivm.vervuiling de lambda-sonde vervangen en de motor uit laten lezen ivm met eventuele foutcodes.Er werd geen foutcode aangetrofen en er was geen lekkage naar de Map.sensor.Komt regelmatig voor volgens de Renault monteur.Situatie na vervanging van lambda-sonde het zelfde.
Co hoog 5%,HC 400ppm,O2 tussen 4-8% en de lambda-sonde geeft een spanning af van 0.8/0.9v rijk dus.Als ik de lambda-sonde voor de gek houd en hem aan massa legt of er een lage spanning op zet dan reageerd het motormanagement correct door te verrijken naar 10% of te verarmen naar 0% Co.Je zou concluderen dat er valse lucht bij komt maar ik kan niets vinden(geen EGR klep)en reageert nergens op bv.remreinigerWat ik niet begrijp is dat het viergasapparaat constant een hoog lamda getal geeft tussen de 1.15 en 1.50.?
Wie heeft er een idee.
mvg.
A van Middelkoop
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken