Gepost: 04-07-2019 17:01
Lid sinds: 20-12-2012
3 bijdragen
Goedemiddag,
Ik heb hier een Megane 2 1.5 DCI. Telkens als de klant op hogere snelheid rijdt, en de uitlaatgastemperatuur (turbo) boven de 830 graden komt, verschijnt er in het dashboard ''injectie controleren''. Foutcode van Renault-CLIP is: DF1008. (EGT Parameter maximaal) Ik heb de sensor en bedrading naar ECU doorgemeten en die heb ik uitgesloten. Wel heb ik voor de zekerheid de uitlaatgastemperatuursensor (turbo) vernieuwd.
Tijdens normaal rijden is de uitlaatgastemperatuur al 520 graden, terwijl temperatuur na de roetkat maar 260 graden is. De auto gaat verder niet in noodloop. Wel regenereert het roetfilter elke 200 kilometer wat ik erg vaak vindt, normaal lijkt me dat om de 400 te moeten gebeuren.
Ook zijn de verstuivers eruit geweest en getest (allemaal goed)
Zijn hier meer mensen bekend mee? En wat was jullie oplossing?
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is softwarematig.
Gemeten
Verstuivers gecontroleerd, EGT-sensor vervangen, ECU doorgemeten.
Uitgelezen met
Renault CLIP
Foutcodes
DF1008
Bijgewerkt door Hil op 04-07-2019 17:04
Bijgewerkt door Hil op 04-07-2019 17:07
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen