Gepost: 07-03-2009 01:17
Lid sinds: 06-03-2009
5 bijdragen
heb deze auto net een maand en heeft nu 109.000km op de teller. Geeft nu steeds vaker de melding "Inspuiting controleren" met een kort oplichten van het lampje "service" . De melding verdwijnt ook weer na ongeveer 20 seconden. Uit laten lezen bij de dealer. Fout wordt toegewezen aan bobine Cil 1 en cil 4. Omdat de motor verder gewoon loopt en we dus niet verwachten dat de bobines echt schuldig zijn, hebben we ze verwisseld . Cil 1 naar cil 2 en cil4 naar cil3. Computer ge-reset en gaan rijden . Na 15 km kwam de melding weer terug. Opnieuw uitgelezen en wederom wordt aangegeven Cil 1 en Cil 4 Bobine. Om uit te sluiten dat het aan het gas systeem ligt bij een erkend gasinbouw station het electrische gedeelte laten checken. Nadat e.e.a. los is geweest en weer gemonteerd wil de motor niet meer omschakelen op gas . Er bleek een massa probleem te zijn bij de rekeneenheid. Dmv een seperate massa aansluiting dit probleem opgelost. Auto rijdt weer als voorheen alleen de melding "Inspuiting controleren "is niet weg . Opvallend is dat de bobines niet alle 4 hetzelfde zijn het zijn in feite 2 setjes.Volgens mijn dealer 2* voor een 1.4 /1.6 motor en 2* voor een 2.0 motor.
Ben nu van plan alle stekerverbindingen na te lopen en eventueel in te spuiten met contactspray en zover ik kan de massa van lees electrische besturingen te controleren.
Ik zie op dit forum wel enkele meldingen van dieselmotoren met inspuit controle meldingen maar eigenlijk niet bij benzine/ gas motoren.
Heeft iemand nog ideeen of bruikbare tips ?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken