Gepost: 26-07-2011 10:57
jerilo
Directeur / eigenaar
JWA Autoservice
Universeel
Lid sinds: 29-12-2007
370 bijdragen
Goedemorgen,
We hebben hier een megane met een lekkage in het druklager van de koppeling. Deze hebben we vervangen en we hebben gelijk de krukaskeering mee vervangen omdat deze ook al lekkage begon te vertonen.
Na een proefrit lekte de auto behoorlijk olie. Nader onderzoek nieuwe krukaskeering lek.
We hebben de keerring nogmaals vervangen maar nu met het speciale gereedschap (1585) van service mededeling S.M. 3570A van Renault. Maar bij het loshalen van het gereedschap was de keerring beschadigd, de afdichtlip zat dubbel en konden we hem er weer uithalen. We hebben weer een nieuwe besteld.
Er zijn geen beschadigingen op de krukas gevonden.
In de werkplaatshandleiding staat dat we de keerring droog moeten monteren maar ik denk dat daar toch het probleem zit dat de afdichtlip dubbel klapt.
Zou het erg zijn als we de glijpunten een klein beetje invetten met wat motorolie zodat de keerring makkelijker over het speciaalgereedschap en krukas glijdt?
Wat is jullie mening en heeft iemand dit al meer meegemaakt.
Gemeten
n.v.t
Uitgelezen met
n.v.t.
Foutcodes
n.v.t.
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen