Gepost: 20-09-2013 18:47
Lid sinds: 29-01-2011
2087 bijdragen
Heren,
Deze auto heeft wel een heel hardnekkige missfire storing.
De oorsprongkelijke klacht, was na een kwartier staan de motor onregelmatig liep.
Geen foutcode's aanwezig feultrims zowel long als short rond de 0%. Bougie's gedemonteerd, cil#4 bougie zeiknat, brandstofrail incl injectoren weer aangesloten en ontlucht, en er was duidelijk een lekke verstuiver aanwezig.
Nieuwe injector gemonteerd (orgineel renault, blauwe O ring).
Systeem nogmaals ontlucht, motor gestart, halve minuut op 2500RPM gehouden, motor begint onregelmatig te lopen, en het MIL begint te knipperen. DTC P0301 opgeslagen.
Gebeld met een ex collega van mij, geen bekend probleem. Software ECM laatste versie.
Geen bekend probleem.
Bougie's zijn vervangen
Injector vervangen
Bobine Cil#1 gewisseld met Cil #2 ( Cil #1 is distrubutie zijde, nageken in werkplaats handboek).
Na het wissen loopt de motor weer even op 4 cilinders, en dan ook strak als of er niks mis is, laat je de motor een minuut op 2500RPM draaien, belast of onbelast, dan gaat de motor weer missfiren.
Kleur bougie's is koffie bruin
Gemeting;
Onsteking Primair,
Injectie
krukas singaal
nokkenassensor
compressie 9,2B-8,9B-9,3B-9,1B
lektest alle cilinders rond de 9% verlies
4gas
Stationair
Co2 7%
Co 0
Hc6
O2 10
Lambda 0
Toeren
Co2 7%
Co 0
Hc6
O2 10
Lambda 0
Brandstofdruk 3.4Bar
Motor 1.4 TCE - H4J-700
Gemeten
Onsteking Primair, Injectie,krukas singaal, nokkenassensor, compressie, lekstest, brandstof druk
Uitgelezen met
Clip Borneo 3
Foutcodes
P0301
Bijgewerkt door monteurtje op 20-09-2013 19:07
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken