Gepost: 29-11-2012 07:10
Lid sinds: 26-10-2010
393 bijdragen
Hallo Heren,
heb hier een Renault Scenic 1.9 Dci. Auto heeft al een historie zo te
zien, raildruksensor oogt nieuw, opvoerpomp brandstofpomp blijft lopen
bij op contact zetten. Auto is al op meerdere plaatsen geweest, wat
daar exact gedaan is weet ik niet, klant zegt dat hij het daarna 3
dagen goed gedaan heeft.
Auto opgehaald, accu opgeladen en hij starte en liep perfect,
brandstofreiniger erbij gedaan en dag erna koud start geprobeerd niets
meer. Als je hem start slaat hij in het begin bijna aan, daarna is het
over. Raildruk begint bij 4 bar (op contact doordat de pomp blijft
lopen) daarna +/- 150bar en zakt direct terug naar 90 40 enz. tot
uiteindelijk 4 bar oftewel de druk van de opvoerpomp. Doorstarten
heeft dus geen zin. Direct weerstarten ook niet, als je een minuut wacht komt hij weer aan de 150 bar, heel af en toe slaat hij aan en loopt hij goed. Retour gemeten van de verstuivers is ok, past ook niet bij de klacht vaak wordt de druk bij doorstarten hoger. Tot aan
de hogedruk pomp komt vollop brandstof, vanaf de hogedruk pomp gaat
het dus mis. Zou de druk in de rail zover in kunnen zakken? Mijn hoofdverdachte is de selenoide van de brandstofdruk op de pomp. Deze zou bij 20graden een weerstand moeten hebben van 5 ohm. Hij is bij 3 graden 1,5 maar het zou ook kunnen dat deze mechanisch blijft hangen. Is er een manier om deze te testen? Verder geeft hij de brandstoftemperatuur aan als 60graden. Sensor los of vast maakt niets uit, ik vermoed dat dit een vertaalfout is van mijn tester. Druksensor airco ligt al los.
Gemeten
Retourdruk, brandstofdruk selenoide, opvoerdruk pomp, temperatuursensor brandstof,
Uitgelezen met
Snap-on
Foutcodes
1882 brandstofdrukinformatie
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken