Gepost: 04-06-2021 12:05
viktor1234
Autotechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 05-03-2021
3 bijdragen
wagen binnengekregen met stotterende motor en erg veel witte rook, enige foutcode was DF310 OPN. EL. TEMP. VOOR ROETFILTER (te hoge spanning)
eerste gedacht was een lekkende verstuiver, alle 4 de verstuivers laten testen en deze waren redelijk goed, enkel op vollast hebben 3 verstuivers te laag rendement.
dan de egr eens afgekoppeld en het stotteren hield op, blijft wel erg roken. Egr kabel terug ingestoken en fouten gewist, stotteren bleef nu ook weg. vermogenverlies en rook blijft wel.
luchtfilter zit niet verstopt.
roetgehalte in roetfilter geeft maar 3.2g aan dus hier lijkt mij ook geen probleem te zitten.
nu de lambda sensor voor het roetfilter uit gehaald om te zien of deze nat was , en hier spettert de diesel letterlijk uit na wat gas geven.
raildruk en inspuiting parameters zijn goed. compressie niet getest maar de motor loopt erg goed .
fout van temp. roetfilter kunnen wissen maar komt na enkele minuten draaien terug.
voor de een of andere reden wordt er veel diesel niet verbrand .
Uitgelezen met
Autel maxisys
Bijgewerkt door viktor1234 op 04-06-2021 12:07
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen