Gepost: 10-02-2016 16:33
Lid sinds: 07-02-2009
6015 bijdragen
Beste Forumleden,
De vraag of jullie misschien de werking weten van /of welke stroring de vlinderklep in de EGR koeler kan geven.
Foto's volgen nog..kan ik niet toevoegen op werk..
Uitleg: klant strand met auto in noodloop,melding 'inspuiting controleren/defect /service lampje.
Uitgelezen: actieve fout: Circuit bediening EGR (DF1237).
Bij het zoeken naar de EGR klep viel mij een afgebroken veertje en gebroken kabeltje(soort remkabel fiets) op de EGR koeler op.
Op de EGR koeler zit een vacuum pot(electronisch gestuurd),die een stalen kabeltje bediend dat kabeltje is verbonden met met een asje ,en dat asje zit dus in d e EGR koeler.
Dat kabeltje was dus gebroken samen met dat veertje.
Na wat gesleutel EGR koeler eraf(leuk klusje..) maar kijkend in de koeler is alleen het asje te zien,lijkt als of de vlinderklep eraf gebroken is,zit geen vlinder klep meer.
Het punt is dat die koeler in back order staat,3 weken minimaal levertijd,dus kan ook niet controleren hoe het eruit hoort te zien.
Mijn vraag veroorzaakt dat ook een/de EGR storing. En wat doet/is functie van die gestuurde klep IN de EGR koeler?
De EGR klep zelf zit veel verder in het circuuit zelf.
Dus en buis van uiitlaatzijde,richting EGR koeler,dan vlinderklep(in de koeler) dan met buis richting gasklephuis-EGR huis/klep en dan inlaat in..
Komt iemand dit probleem bekend voor?
Foto's volgen..
Uitgelezen met
Autel/bosch
Foutcodes
df 1237
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen