Schakelrobot Trafic: reviseren of nieuw

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Trafic
Type
Trafic II
Uitvoering
-
Bouwjaar
2012
Brandstof
Diesel
Reacties
3
Bekeken
357
Gepost: 23-12-2021 08:12
Professional

motomedic

Zaakvoerder
Moto Medic
Universeel

Lid sinds: 17-02-2013
834 bijdragen

Voor het eerst aan een gerobotiseerde transmissie van Renault aan het werken en dus niet thuis in dit onderwerp: Renault Trafic met gerobotiseerde transmissie schakelde niet meer, foutcode DF076 (koppelingsactuatie). Geen extern olielek aan de robot of hydraulisch druklager. Koppeling nagekeken en wegens toch vrij versleten: schijf, hydraulisch druklager en drukgroep vervangen. Hoofdkoppelingscylinder van de schakelrobot gepoetst (erg vervuild inwendig), circuit ontlucht Bij de reeks van initiaties met de testkast (oem Renault instructie gedownload vanuit New Dialogys) blijkt dat de koppeling niet opengedrukt wordt, opnieuw fout DF076. Schakelrobot verdacht. Collega die veel van deze wagens doet zegt volledig vervangen omdat ze te slijtagegevoelig zijn om dure onderdelen te gaan vervangen. Wat is jullie advies? Vervangen door nieuw of laten reviseren? Indien nieuw, klopt het dat Opel ze goedkoper levert dan Renault? Indien reviseren, hebben julie een vertrouwd adres? Dankjewel alweer. Fijne Kerst iedereen.

Gemeten

vervangen: schijf, drukgroep, hydraulische koppeling, DOT4olie ververst en ontlucht.

Uitgelezen met

Launch

Foutcodes

DF076

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.