Start wel, slaat niet aan

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Trafic
Type
Trafic II
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004
Brandstof
Diesel
Reacties
15
Bekeken
4678
Gepost: 20-10-2011 20:56
Professional

trippel23


Anders/Overig

Lid sinds: 26-11-2007
92 bijdragen

Hallo allemaal.


Wij hebben een (lease) trafic binnen gekregen welke 8 maanden heeft stilgestaan en niet meer aanslaat. Start wel vlot rond, 280 rpm volgens de KTS.
Of auto defect is weggezet of het niet meer doet door het stilstaan kan niemand mij daar vertellen.


Doe je de deur open met de afstandsbediening zie je het ledje van de startblokkering knipperen, zodra je de sleutel op contact zet gaat het ledje contant branden. Dit is normaal, alleen als je dan gaat starten hoort het lampje uit te gaan. Hier blijft hij branden. Ik kan zover ik kan vinden in de kts de startblokkering niet uitlezen. Motormanagement geeft geen fouten.


Toen kastje van de blokkering onder het dashboard opgezocht. Nu komt het; Hier hebben ze enkele draden vanaf (los) geknipt, erg vreemd. Lijkt mij daarom ook niet zinvol bij een renault dealer de startblokkering te laten uitlezen...


Met de kts is verder gaan meten. Als ik start meet je, zoals al eerder genoemd het start toerental. Ook de injectors gemeten met de scoop. Worden keurig aangestuurd. Retour testje gedaan, is in orde. Ben daardoor in de veronderstelling dat ze de startblokkering omzeilt hebben, lijkt mij als de blokkering werkt de injectors niet aangestuurd worden?


Verder gaan meten; Als ik de hogedruk van de CR meet tijdens het starten krijg je gelijk 350 bar, alleen omdat de auto niet aanslaat en je dus enkele seconden doorstart, zie je de druk teruglopen naar 100 bar ( toen maar gestopt met doorstarten). Paar keer geprobeerd en steeds zakt de druk weer.


Hotline Bosch gebeld en deze zeggen dat hij eigenlijk gelijk zou moeten starten met die begindruk. Lijkt mij toch niet helemaal juist?... Druk moet toch minimaal contant blijven? Of wat mis ik nu?
 

Spuit ik wat remreiniger in de inlaat slaat de auto gelijk aan, blijft alleen niet lopen als je stopt met spuiten. Ook bdp sensor vervangen maar dat mocht (was er al bang voor :-) niet baten. Zekeringen in dashboard en in motorruimte zijn ook in orde.


Iemand goede raad of ideeen?

Groetjes Mike

 

Uitgelezen met

KTS

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken