Gepost: 14-03-2018 11:40
Ferryh
Autotechnicus
F. Breeman
Anders/Overig
Lid sinds: 01-02-2018
4 bijdragen
Goedenmiddag, ik heb een probleem met deze twingo uit 2010.
Na het kleppenstellen en de klepdekselpakking vervangen loopt de motor heel onregelmatig stationair. Ik heb zo'n beetje alles nagekeken zie hieronder:
Kleppengesteld 0.1 inlaat en 0.2 uitlaat
Klepdekselpakking vervangen
Inlaatspruitstuk pakking vervangen
O-ringen van injectoren vervangen
Compressie test gedaan, geen bijzonderheden
Gasklep gereinigd
Stationair loopt hij niet lekker maar als je aan het rijden bent merk je er niks van. Ik heb de auto uitgelezen en geeft geen storing aan. Wat mij opviel was dat de lange en korte termijn brandstof afstelling veels te arm staan. Korte termijn is stationair -30% tot -40% en de lange termijn staat op -23,4%. Zodra het toerental wordt vastgehouden wordt op 2000 rpm dan gaan de korte termijn naar hogere waardes die schommelen tussen de +3% en +14%
Aangezien ik nu alle pakkingen vervangen heb in en rondom het inlaattraject ben ik het einde wel zoek. Waar ik nu aan zit te denken is een gescheurd inlaatspruitstuk. Komt dit vaker voor na demontage? Ik hoor het graag van jullie!
Gemeten
Zie verhaal hierboven
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen