Slecht stationair lopen van de motor

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Twingo
Type
Twingo II
Uitvoering
-
Bouwjaar
2010/5
Brandstof
Benzine
Reacties
10
Bekeken
1548
Gepost: 14-03-2018 11:40
Professional

Ferryh

Autotechnicus
F. Breeman
Anders/Overig

Lid sinds: 01-02-2018
4 bijdragen

Goedenmiddag, ik heb een probleem met deze twingo uit 2010.

Na het kleppenstellen en de klepdekselpakking vervangen loopt de motor heel onregelmatig stationair. Ik heb zo'n beetje alles nagekeken zie hieronder:

Kleppengesteld 0.1 inlaat en 0.2 uitlaat
Klepdekselpakking vervangen
Inlaatspruitstuk pakking vervangen
O-ringen van injectoren vervangen
Compressie test gedaan, geen bijzonderheden
Gasklep gereinigd
 

Stationair loopt hij niet lekker maar als je aan het rijden bent merk je er niks van. Ik heb de auto uitgelezen en geeft geen storing aan. Wat mij opviel was dat de lange en korte termijn brandstof afstelling veels te arm staan. Korte termijn is stationair -30% tot -40% en de lange termijn staat op -23,4%. Zodra het toerental wordt vastgehouden wordt op 2000 rpm dan gaan de korte termijn naar hogere waardes die schommelen tussen de +3% en +14% 

Aangezien ik nu alle pakkingen vervangen heb in en rondom het inlaattraject ben ik het einde wel zoek. Waar ik nu aan zit te denken is een gescheurd inlaatspruitstuk. Komt dit vaker voor na demontage? Ik hoor het graag van jullie!

Gemeten

Zie verhaal hierboven

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen