Gepost: 29-07-2011 13:12
Lid sinds: 03-08-2010
152 bijdragen
Met geen mogelijkheid geen toegang meer tot de ECU voor het uitlezen van foutcode(?) MM lampje brand, turbo is buiten werking, Saab haalt nog wel 140 km, probleem is ontstaan na verkeerde meting aan aangesloten EGR Magneetklep, hier is helaas per ongeluk 12 volt op gezet om te controleren of de klep naar behoren werkte, sinsdien geen communicatie meer mogelijk met de ECU. Mijn vermoeden is dat er een transistor of iets anders is doorgebrand in de ECU, de snelste oplossing zou een gebruikte ECU zijn (inmiddels gekregen>vriendendienst) maar dan moet de data (EEPROM/FLASHPROM) van de ECU met de doorgebrande transistor overgezet worden naar de gebruikte ECU om datagegevens te laten corresponderen tussen Immmobilizer en ECU, deze data overdracht kan alleen via een TECH2, wie heeft ervaring met dit soort werkzaamheden? Een 2e optie zou zijn het overzetten (solderen van EEPROM/FLASHPROM) naar de goede gebruikte ECU maar daarbij gaat veel kostbare tijd verloren in mijn toch al te krappe tijdsindeling. Wie heeft tips of snelle oplossing voor dit probleem? Heb afbeeldingen meegestuurd, waar moet ik nog meer op letten dan alleen de transistor bij pin 97?
Alvast bedankt voor jullie tips/oplossing!!!
GARAGETOOLS
Gemeten
EGR Magneetklep,pen 1 en massa (correct), pen 2 en aansluiting 97 ECU (correct)
Uitgelezen met
Tecnomotor Socio 700 PC Scanner
Foutcodes
Geen toegang tot de ECU
Downloads (2)
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken