Koppeling komt niet vrij

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Seat
Merk
Seat
Model
Alhambra
Type
Alhambra
Uitvoering
-
Bouwjaar
2006/5
Brandstof
Diesel
Reacties
10
Bekeken
3821
Gepost: 13-07-2013 14:18
Professional

ikautogek

Docent
Auto Smit
Universeel

Lid sinds: 17-05-2008
83 bijdragen

Beste lezers,

 

Ik heb het volgende probleem waar ik helemaal niet meer uit kom.

 

Klant stond met pech op de weg. heb diagnose gesteld en wat bleek dat de spiebanen van de aandrijfas versleten waren, dit komt vaker voor bij deze auto. Dus  as stomp + aandrijfas vervangen.

meteen ook de drukgroep koppelingsplaat en druklager vervangen omdat we de bak al los hadden gemaakt bij het diagnose stellen.

 

Klant komt paar dagen later terug met de klacht dat bij het parkeren hij de pook niet uit zijn versnelling kon krijgen en dat de auto ging kruipen.

 

Bij weer diagnose stellen kregen we het idee dat de hoofd koppelingscilinder (bij het pedaal) lek was, en die ook vervangen. maar tevergeefs het probleem bleef terug komen.

 

Weer de versnellingsbak eraf om te kijken of er geen lekkage was bij het nieuwe Hydr. druklager

dat zag er ook prima uit.

Om het verhaaltje compleet te maken ook het Dubbele massavliegwiel vervangen.

 

Om het lange verhaal kort samen te vatten:

Onder het rijden schakelt de auto prima. voldoende vrije slag onderin ongeveer 2 cm voordat de koppeling begint aan te grijpen.

maar na een poosje rijden en bij het parkeren ( omdat je dan meestal met de koppeling aan het spelen bent) komt  de koppeling niet vrij en krijg je hem niet uit zn versnelling.

 

 

 

ik vraag me af waarvoor dat ronde drukdoosje dient waar koppelingsleiding doorheen zit.

die heb los gehaald en ook gemonteerd op de manier zoals hij zou horen te zitten.

 

Ontluchten op verschillende manieren gedaan.

Met het ontluchtingsapparaat (2bar)
Met een vloeistofpompje van beneden naar boven
Met de ouderwetse manier

iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?
 

 

Gemeten

Nieuwe Koppelingsset sachs + Dmf Nieuwe Koppelingscilinder bij het pedaal Leiding/slang gecontroleerd op breuk van rubbertjes

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen