Gepost: 01-06-2015 13:29
jaapje321
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 10-12-2009
127 bijdragen
Hallo,
Wij hebben een seat in de garage staan die opeens geen vermogen meer heeft. Het toerental klimt veel langzamer als normaal en vanuit het luchtfilterhuis klinkt een brom alsof er een K&N luchtfilter gemonteerd is.
Gemeten
Uitlezen levert geen foutcodes op en de meetwaarden wijken niet af van normaal.
gasklep opent volledig.
Ondertussen hebben we de uitlaat al losgenomen achter het spruitstuk (voor katalysator).
distributie timing gecontroleerd.
oliedrukmeting uitgevoerd.
egr-klep afgedopt.
inlaatkanaal gecontroleerd.
carterventilatiesysteem gecontroleerd.
motor blaast niet uit oliedop wanneer deze losgenomen is.
nokkenas gecontroleerd op slijtage (enkele nokkenas met hydraulische stoters).
voldoende olie bij nokkenas wanneer de motor loopt.
heeft twee weken geleden onderhoudsbeurt gehad (juiste filter en olie gebruikt).
Vervolgens een compressiemeting gedaan. Wat daarbij opvalt is dat alle cilinders een compressie halen die hoger is als 17 bar (meer kan onze meter niet aan) Dat is natuurlijk te hoog. Maar is dat ook de oorzaak van het probleem? De eigenaar was normaal aan het rijden en van het ene op het andere moment was het vermogen weg. Het is voor mij de eerste keer dat ik een auto heb waarbij de compressie te hoog is.
Wij weten op dit moment even niet meer wat we nog meer kunnen controleren dus als iemand nog een idee heeft horen we dat graag
Uitgelezen met
bosch kts 650 / VCDS
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen