Foutcodes P0226 en P1633

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Seat
Merk
Seat
Model
Arosa
Type
Arosa
Uitvoering
-
Bouwjaar
2001/2
Brandstof
Benzine
Reacties
9
Bekeken
2030
Gepost: 16-12-2010 20:11
Professional

Miklo


Bosch car service

Lid sinds: 07-12-2010
5 bijdragen

Hallo heren,

 

Deze Seat Arosa geeft tijdens het uitlezen de volgende foutcodes:

P0226 Gaspedaalpositiesensor 1/2 signaal niet logisch

P1633 Gaspedaalpositiesensor 2 signaal te groot

 

Dit is het verhaal achter deze Arosa.

Tijdens het inbouwen van LPG installatie is de gasklephuis gedemonteerd (alleen de 4 inbusboutjes, niet gereinigd, stekker niet los gehad...). 

Accu is wel eruit geweest.

Onder de gasklephuis (op de kunstof inlaatspruitstuk is een vacuumnippel gemonteerd).

Na het inbouwen van LPG installatie de boel weer opgebouwd. Meteen na het starten gingen de EPC en MIL lampjes branden.

Na het uitlezen meerdere foutcodes: Gaskleppositiesensor, gaspedaalsensor, en andere foutcodes.

Na het wissen bleven steeds de P0226 en P1633 terugkomen. 

Gasklep in de basisstand zetten heeft geen invloed.

Reinigen en in de basis zetten geen resultaat.

Andere gasklephuis van de sloop eropzetten en in de basis zetten ook geen resultaat.

Na het resetten en in de basis zetten geef ik een keer gas, dan gebeurt er niets (reageert niet op gaspedaal), wel gaat de EPC lampje gelijk branden. Daarna kun je wel gas geven en ga je er dan mee rijden voel je dat ie niet over volle vermogen beschikt (vooral in de vollast). Na een aantal rijcyclussen reageert ie niet meer op de gaspedaal en loopt ie alleen stationair. 

Zelfde klachten bij allebei de gasklephuizen.

 

 

Mijn vraag is: 

 

Ik zie tijdens het in de basis zetten op de KTS dat de gasklep in de uiterste stand (helemaal open???) moet gaan, vervolgens een aantal tussenstanden en dan weer op de laagste punt.

Maar als ik kijk tijdens inleren dan komt ie niet eerst open te staan maar alleen ong 30% en dan zakt ie, na een aantal tussenstappen, weer omlaag. Hoort dat zo?

Nu hoor ik vaker over de problemen met VAG gasklephuizen. Is het misschien een idee om het bij de dealer te proberen (inleren of miss ECU leegmaken en dan nieuwe software?

Iemand een idee?

 

Gemeten

Niets gemeten, wel gekeken naar de kabelboom of iets per ongeluk beschadigd is tijden LPG inbouw. Verschillende stekkers gecontroleerd (gasklephuis, gaspedaalpositiesensor e.d.) Vacuumnippel afdoppen (heeft geen zin). Vacuumslangen motorruimte nagekeken.

Uitgelezen met

Bosch KTS 540

Foutcodes

P0226 en P1633

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen