Gepost: 19-07-2017 14:07
EddieSt
Autotechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 19-07-2017
13 bijdragen
Omdat de lagers van het krukas waren versleten hebben we de motor uitgebouwd en deze met een jong gebruikt onderblok opnieuw opgebouwd omdat het vliegwiel er ook bij zat heb ik hiervan het 'nieuwe' vliegwiel gebruikt. Nu alles uit elkaar lag en de auto een aardige kilometerstand had is er voor gekozen om ook de koppelingsplaten en drukgroep te vervangen (incl. geleidehuls en druklager) met een setje van Sachs.
Nadat alles weer was ingebouwd komt de koppeling niet goed vrij. Met draaiende motor krijg je hem met moeite in z'n 1, met wat kracht lukt dit wel maar dan begint de auto ook bijna te rollen. Voor het volledig grijpen moet ik de koppeling wel een paar cm laten komen, die lijkt dus wel aardig goed te zitten. Met de camera kon ik al zien dat het druklager nog wel juist gemonteerd zit.
Naar dit alles heb ik meermaals de hydraulisch koppeling bij ontlucht op 2 bar maar helaas zonder verbetering.
Hierna heb ik nog een nieuwe hulpcilinder op de bak geplaatst en ontlucht, ook dit zonder positief resultaat.
Welke opties kan ik onderzoeken om dit probleem te tackelen? Heeft iemand nog tips/suggesties wat ik nog kan onderzoek voordat ik de bak weer demonteer?
Gemeten
Hulpcilinder vervangen.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken