Gepost: 22-01-2015 10:37
uniprofi
After sales manager
Lid sinds: 08-01-2008
168 bijdragen
Beste,
Ik heb hier nu een seat ibiza 1.2 diesel staan van 2011 met motorproblemen.
De eigenaar reed op de snelweg toen er plots een vreemd geluid vanonder de auto kwam. Hij zette de auto aan de kant, en heeft hem af laten slepen. Er was een verstuiver kapot. De middelste. Deze verstuiver heeft er echter voor gezorgd dat de cilinder door de hoge inspuitdruk teveel brandstof heeft binnengekregen en het vreemde geluid wat de eigenaar hoorde, was gewoon het ratelen van de motor. Ik heb de verstuiver vervangen en ingeleerd, en in eerste instantie was alles normaal. De motor startte meteen, en liep normaal zonder horten en stoten. Ook geen foutcodes. Alleen nu is het zo dat als de motor warm wordt, deze begint te roken. Eerst dachten we nog dat het brandstof was in de uitlaat die niet verbrandt was, maar na een half uur de motor stationair te laten draaien lijkt het gewoon motorolie te zijn. Nu heb ik de compressie gemeten (zie bijlage), en daar zie ik echter geen verschil tussen de drie cilinders. (ik meet nu 24 en 25 bar, maar dat lage komt waarschijnlijk door de slang van de compressiemeter). Wat voor schade kan ik verwachten aan de motor, en hoe kan ik dat vaststellen.
mvg.
Gemeten
cilinder 1 24,5 bar
cilinder 2 24 bar
cilinder 3 24 bar
Downloads (2)
- p1030040.jpg
- p1030041.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen