Gaspedaalpositiesensor vervangen en niet op toeren komen en erg roken

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Seat
Merk
Seat
Model
Inca
Type
Inca
Uitvoering
-
Bouwjaar
2000
Brandstof
Diesel
Reacties
5
Bekeken
2712
Gepost: 18-03-2009 22:14
Professional

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
heb een auto met het volgende probleem.

Gloeilampje knipperde, auto uitgelezen, gaf de tester aan dat de gaspedaalpositiesensor een verkeerde waarde gaf. Deze storing was niet te wissen en je kon ook geen gas geven.

Nieuwe sensor besteld en vervangen nu is de storing wel te wissen en reageert de auto ook weer op het gaspedaal, alleen nu rookt de auto echt heel erg (blauwe rook). En komt de auto tijdens het rijden niet meer boven de 2500 toeren uit en als je dan gas blijft houden begint de auto te 'ploffen' in de uitlaat (alsof je bij een benzine auto rotte bougiekabels hebt).

Heb al een en ander geprobeerd:

EGR afgeplugd(blijft dus niet openstaan)

Luchtsmoor klep gaat netjes open en dicht op de momenten dat dat nodig is

Voorste veer in brandstofpomp nagekeken, deze is niet gebroken

Gaspedaalpositie sensor vervangen

Piezo/vervroegings verstuiver gewisseld met een andere.

Stekker verbindingen op computer nagekeken

Gerommeld aan de draden naar de brandstofpomp(dus geen draadbreuk) en alle stekkerverbindingen nageken

En probleem blijft. Tot dat je de stekker van de piezo verstuiver niet aansluit, dan rookt de auto niet mee

Wie oh wie heeft er nog een idee?

Alvast bedankt

Groeten

Eelco

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen