Gepost: 17-12-2015 18:02
Bjorn1989
Electrotechnicus
Lid sinds: 16-12-2015
193 bijdragen
Goede dag,
Ik heb een seat Leon 1.4 TSI 125PK CAXC staan waar de ketting versprongen was.
Alle inlaatkleppen waren krom, waarna de kop gereviceerd is, vlakken (3mm), 16 nieuwe kleppen, 16 nieuwe klepzittingen, reinigen, LPG klepgeleiders geplaatst, en stalen pakking ipv karton.
Dit alles heeft de koprevisie onder druk laten staan en is goed.
Kop gemonteerd met nieuwe tandwielen, spanner, geleiders, ketting, krukaskering, nieuwe Olie en filters.
Zeefje is uit de kop weggelaten en een oring geplaatst.
die 3mm vlakken was nodig omdat de kop na de eerste keer montage niet goed bleek te zij doordat een nieuwe klep warmgelopen was, en de klepgeleider 3mm gezakt is waardoor de klep niet meer kon sluiten.
nu staat alles met het afstelgereedschap op tijd, maar nu heeft hij misfires op cilinder 1. Heeft hij niet altijd, maar soms maar een paar per minuut en soms tientallen en soms niks. Dit alles bij stationair en rijdend. De uitlaat ploft ook (ontbrande brandstof die in de hete uitlaat komt?)
nu hebben we de bobines al verwisseld met andere cilinders en bougies verwisseld met een andere cilinder, maar het probleem blijft op cilinder 1.
De uitlaat ploft vaker dan hij misfires aangeeft in VCDS.
Hij heeft 1x de foutcode P0301 gegeven, en daarna niet meer (minder misfires per minuut)
Wat kan het zijn? En wat kan ik hieraan meten?
alvast bedankt.
Uitgelezen met
VCDS
Foutcodes
P0301
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken